Brev:
Jerntilskud, godnatgrød mv.
13. juni 2011
Alder:
9 mdr.
Jerntilskud, godnatgrød mv.
Hej Helen
Tak for dit svar af dags dato til mine spørgsmål "Klar til vuggestue m.m.". Der er nogle rigtig gode ideer, som vi helt sikkert vil tage til os.
Vi har blot et par supplerende spørgsmål:
Jeg har glemt at tilføje i Magnus dagsplan, at han får 2 flasker MME dagligt. Ved sengetid og kl. 23-24. Han drikker ca. 300 ml ialt. Vil det ændre på dine svar vedr. jerntilskud og mængden af måltider pr. dag???
Er efter din mening godnatgrød at foretrække fremfor en flaske MME???
Den nuværende plan for Magnus ser altså således ud:
Dagsplan for Magnus:
kl. 5.30 morgenamning (spiser lidt)
kl. 7 grød med frugtmos, vand eller mme af kop
kl. 9 tykmælk med frugtmos og jern eller bolle (spiser kun 4-5 hapser) med smør og frugtmos med jern, vand eller mme af kop
kl. 11.30 kartofler/ris, grønsagsmos, kød eller fisk, gerne sovs, vand eller mme af kop
kl 13 frugtmos eller rugbrødshapser med f.eks. leverpostej (spiser kun 4-5) stykker, vand eller mme af kop
kl. 15.30 øllebrød med lidt frugtmos, vand eller mme af kop
kl. 17.30 kartofler/ris, grønsagsmos, kød eller fisk, gerne sovs, vand eller mme af kop
Kl. 19.00 flaske med MME
kl. 23-24 flaske med MME
Det er muligt som du skriver, at Magnus synes det er meget hårdt at spise hapsere og grøntsager i stykker for han er den sidste uges tid begyndt at spise væsentligt mindre pr. måltid samt måltidet ender næste altid med gråd og fortvivlelse.
Presser vi ham for hårdt???
Det er meget fortvivlende at give ham mad, når han bliver så ked af det og tit næsten intet spiser. Skal vi gribe det an på en anden måde???
Idag starter vi måltidet med den del af maden som er i stykker og enten skal spises med fingrene eller med en gaffel. Vi fortsætter med noget lettere tilgængeligt mad, når det virker som om Magnus er ved at blive træt af at koncentrere sig. Er det den rigtig måde? Tit bliver han nemlig så ked, at han ej heller vil spise mos af ske.
Er der en bestemt type gaffel du kan anbefale??? Synes nemlig Magnus har meget svær ved at bruge den rigtigt.
Håber du endnu engang kan hjælpe os for det er blevet meget frustrerende den sidste tid, når stort set alle måltider er blevet en kamp.
Hilsen